Interview Amanda Ruitenburg
Op 1 april is Amanda Ruitenburg bij Feenstra in vaste dienst getreden als Servicemedewerkster. Amanda heeft twee jaar via BaanBereik gewerkt. Wij namen contact met haar op om te vragen hoe zij deze twee jaar heeft ervaren.
Het sollicitatieproces
Amanda verteld dat het sollicitatieproces in 2018 soepel verlopen is. “Ik zag een vacature voor telefoniste voorbij komen op Indeed. Deze vacature was via jullie uitgezet. Ik heb mijn CV opgestuurd en werd toen vrij snel uitnodiging voor een gesprek”.Amanda heeft contact gehad met Denise Ligthart (werkzaam voor BaanBereik vestiging Heerhugowaard) die haar heeft voorgesteld bij Feenstra. “Het eerste gesprek bij Feenstra was meteen raak. Hier wilde ik werken”.
De werkzaamheden
De werkzaamheden die Amanda uitvoert bij het bedrijf zijn divers. Ze begon onder andere met het aannemen van de telefoon en klanten te woord staan. Daarna heeft ze langzaam werkzaamheden als contractbeheer, administratie en het inplannen van monteurs erbij gekregen. Amanda geeft aan dat ze deze werkzaamheden onder de knie heeft gekregen door het gewoon te doen. “Mijn werkzaamheden werden steeds uitgebreider en er kwam steeds meer bij. Je moet kunnen schakelen, dat is erg belangrijk in deze functie”.
Amanda geeft aan dat ze echt op haar plek zit. “Ik vind het leuk om klanten te helpen. Dit geeft een voldaan gevoel. Ook de sfeer bij Feenstra is altijd goed. Ik ben erg tevreden met mijn werk”.
Door het coronavirus werkt Amanda momenteel thuis. “Sinds maart werk ik vanuit huis. Ik kan mijn werkzaamheden gelukkig gewoon uitvoeren. Ik heb mijn laptop en alle systemen werken goed. Ik mis wel het sociale contact met mijn collega’s”.
Waarom BaanBereik
In eerste instantie is Amanda bij BaanBereik gekomen door de vacature op Indeed. Ze had nog niet eerder van BaanBereik gehoord. “Met de kennis van nu zou ik BaanBereik zeker aanbevelen. Alles is goed geregeld. De afspraken, het nabellen, ze zijn heel attent met presentjes voor de medewerkers tijdens Sinterklaas of Pasen. Er is veel aandacht voor de medewerkers. Ook door middel van de evenementen houd je goed contact met BaanBereik”. Amanda geeft aan dat ze het moeilijk vond om afscheid te nemen van BaanBereik. “Tijdens mijn exit gesprek met Denise vroeg ze of BaanBereik dingen heeft waar ze van kunnen leren. Hierop gaf ik antwoord dat ze niet zo goed hun best moeten doen voor hun medewerkers, want hierdoor is het extra moeilijk om weg te gaan”. Als laatst voegt Amanda hieraan toe:“Ik had het erg naar mijn zin bij jullie, maar het is ook fijn om overgenomen te worden door Feenstra”.
Wij wensen Amanda ontzettend veel werkplezier bij Feenstra!