Hoe gaat het nu met Tessa?
Hoe zijn je eerste maanden bij BaanBereik gegaan?
Ja goed, hectisch, maar leuk haha. Een nieuwe baan is in het begin natuurlijk altijd even wennen en het kost wat tijd om te settelen, maar het gaat heel goed, zeker! Ik ben echt bij het begin begonnen, vooral met de administratieve kant zoals het invoeren van CV's, het maken van notulen en het scannen van documenten. En nu ga ik mij steeds meer focussen op het voeren van intakegesprekken, het meegaan naar klanten, bellen met zowel klanten als kandidaten, en hierbij is het ook weer even zoeken naar de juiste manier van communiceren met een kandidaat en een opdrachtgever. Ondanks dat ik al veel ervaring heb met bellen, was dit ook weer even wennen. Maar ook het begrijpen van verschillende soorten opdrachtgevers en de afspraken die daarbij horen, vergt wat tijd, omdat dit nogal kan verschillen. Maar over het algemeen heb ik een fijne en goede start gehad.
Hoe zien je dagen bij BaanBereik eruit, waar ben je voornamelijk mee bezig?
Ik begin de dag met het opstellen van de dagelijkse notulen, daarna bespreken we deze gezamenlijk en daarna varieert mijn dag sterk. Soms heb ik meteen een intake of een afspraak, maar momenteel ben ik erg druk bezig met Keukenhof. Daarvoor zoek ik kandidaten, voer ik intakegesprekken, teken ik contracten en verzamel ik alle relevante gegevens. Ook ondersteun ik Michelle bij het maken van de roosters, onderhoud ik contact met de opdrachtgever en ga ik binnenkort zelf naar Keukenhof om mee te werken en de gang van zaken te evalueren. Ik zal de komende periode vaker naar Keukenhof gaan om te zien hoe het daar gaat, zowel voor de opdrachtgever als voor onze medewerkers die daar werken. Ons doel is natuurlijk om ervoor te zorgen dat iedereen tevreden is.
Wat vind je tot nu het leukste aan je functie?
De diversiteit, ook al kan het soms behoorlijk uiteenlopend zijn haha. Ik ben erg gestructureerd, dus soms vind ik dat ook wel de grootste uitdaging. Hier leer je echt schakelen en probeer je de structuur los te laten en flexibel te zijn. Maar het contact met alle mensen vind ik ook erg leuk en ik geniet ervan om van alles te regelen, ik ben een echte regelteef.
Zijn er specifieke trainingen of kansen voor professionele ontwikkeling waar je gebruik van hebt gemaakt sinds je hier bent begonnen?
Ik volg momenteel de opleiding junior accountmanager naast mijn werk, dus ik werk en leer. Ik werk 4 dagen bij BaanBereik en ben 1 dag per week op school. Op mijn studie leer ik veel, momenteel ben ik bijvoorbeeld bezig met een verkoopplan waarin ik onderzoek hoe je van een nieuwe klant een M- of L-klant kunt maken, met als doel de groei van een opdrachtgever te bevorderen. Later zal ik ook een accountplan opstellen dat hierop aansluit. Op school focus ik op het theoretische gedeelte, terwijl ik op het werk het praktijkgedeelte leer. Deze combinatie werkt goed voor mij.
Bovendien start ik vanaf 2 april ook met interne trainingen. Tijdens de eerste training zal ik samen met Babette (de trainster) een intakegesprek voorbereiden en vervolgens samen uitvoeren. Zij zal mij begeleiden gedurende het hele proces en kijken waar er nog verbeterkansen en aandachtspunten liggen. Ook zal zij mij ondersteunen bij het proces na het intakegesprek en mij helpen waar nodig. Aangezien ik mezelf graag blijf ontwikkelen, kijk ik erg uit naar deze trainingen.
Hoe zie je jouw toekomst binnen BaanBereik eruit en wat zijn jouw doelen op de korte en lange termijn?
Ik wil graag mijn eigen klantenbestand opbouwen. Klanten waarmee ik een sterke band kan opbouwen en waarop ik mijn volledige focus kan richten. Op die manier kan ik mij volledig inzetten voor deze klanten en voel ik een sterke verbondenheid en betrokkenheid. Ik kijk ernaar uit om bijvoorbeeld 10 vacatures per jaar succesvol te vervullen en daar een gevoel van trots aan over te houden. Daar kijk ik echt naar uit.
Op dit moment ben ik echter druk bezig met Keukenhof, wat een mooi en leerzaam beginpunt is. Ik hoop nog lang met plezier hier te kunnen blijven werken.
Tessa, we zijn super blij met jou! Wil je contact opnemen met Tessa, stuur dan een e-mail naar tessa@baanbereik.nl of bel naar 0229 745 010.